dimecres, 11 de novembre del 2015

"Són coses de nens!" Teatre fòrum de formació per a les famílies

Assetjament escolar. En parlem?
A càrrec del Forn de teatre Pa'tothom
Et convidem a una activitat que combina teatre i debat per a parlar de l'assetjament escolar.
Sinopsi:
Dues famílies troben que els seus fills han estat expulsats de l'escola per una baralla, però no saben el que ha passat. Intenten esbrinar-ho però hi ha silenci entorn el problema.
Sota frases com “Els nens són molt cruels” o “Són coses de nens”, moltes vegades els adults no són conscients que hi ha molt de patiment en els infants.
Lloc: Institut La Llauna, Badalona
Dia: 26 de novembre a les 19h.

Fitxa artística
Títol: Són coses de nens!
Temàtica: Assetjament escolar
Dirigida per: Jordi Forcadas
Interpretada per: Judit Saula, Lluís Cases i Eduard Benito
Durada: 20 minuts de representació i 1h d'intercanvi i debat.
Sinopsi:
Dues famílies troben que els seus fills han estat expulsats de l'escola per una baralla, però no saben bé el que ha passat. Intenten esbrinar-ho però hi ha silenci entorn el problema.
Sota frases com “Els nens són molt cruels” o “Són coses de nens”, moltes vegades els adults no són conscients que hi ha molt de patiment en els infants implicats en aquesta dinàmica de violència, tant per part dels agressors com dels agredits. Podem afavorir la convivència tot parlant amb ells de les relacions amb els seus companys.
Descripció de l'activitat:
Es realitzarà una obra de teatre que pretén dotar d'eines a través de la reflexió: Quin paper prenem com a pares i professors quan descobrim que nostre fill és assetjador o agressor o quan és el nostre fill qui ho pateix i fins i tot quan sabem que, malgrat no estar ficat, és espectador d'una situació de violència continua i no pot o vol fer-hi res. Ens endinsem en un anàlisi dels personatges per intentar entendre des d'on prenen aquest paper per veure com intervenir-hi.
L'obra presenta diversos moments de la vida d'aquestes famílies, fet que permet al fòrum posterior valorar importància d'intervenir en el moment adient per treballar sobre el problema abans no es presenti més greu.

Personatges: Pare, mare, professor i infant.